Ziua 5

Acum astept in aeroportul din Guadalajara, la poarta numarul 4, pentru zborul la Mexico City, apoi, 2 ore dupa, zborul la Cancun. Mi le-au schimbat in rezervare, vazusem cu doua zile inainte sa plec, cand m-am logat cu toate rezervarile ca sa fiu sigura. Eu cumparasem de la 11 si cu doar 1 ora intre ele in Mexico City, ar fi trebuit sa ajung pe la 15 la Cancun. Acum ajung la 18. Numai bine, ca abia se opreste ploaia pana atunci. :))

Ieri am fost la Puerto Vallarta. M-am trezit la 5, cand a sunat alarma, iar la 5:30 m-a luat Uberul catre autogara Zapopan, de unde mi-am cumparat bilet dus-intors cu Primera Plus.. Ca se pare ca Vallarta Plus era pe partea cealalta a autostrazii.. Dus la 6:30, intors la 15:40.

Am ajuns putin inainte de 11 in Puerto Vallarta, dupa ceasul meu de la telefon, care se daduse cu o ora in urma cand am intrat in statul Nayarit. Dar eu ma asteptam sa se dea iar inapoi, odata ce ma apropiam de destinatie, pentru ca Puerto Vallarta nu e in Nayarit, ci pe acelasi fus orar cu Guadalajara, din cate vazusem eu pe harta.

Ma rog, ca sa fiu sigura, am intrebat pe cineva cand stateam la coada la banca din zona pietonala, ca sa mai schimb $100. Mi-a confirmat ora pe care o aveam pe telefon. Desi, dupa Google, era intradevar cu o ora mai mult, exact asa cum stiam si eu.

M-am plimbat prin zona pietonala in lung si-n lat, am facut poze, mi-am bagat picioarele in apa cu tot cu sandale, cand a venit un val mai maricel si mi-a udat blugii pana la genunchi. Dar, la cat de cald era si la cat de bine mirosea a mare, m-as fi aruncat cu totul in apa.

Am mancat un meniu McFish de la Mc, aici sandwishul avea doua bucati de file de peste. 🙂 Adica incerc sa mananc cat mai variat, max o masa pe zi cu specific mexican, pentru a evita orice probleme digestive, mai ales ca mancasem deja tacos, foarte picant, doua zile la rand.

Apoi am luat-o frumusel la pas pe bulevardul mare, am traversat strada cand am iesit din port, dar mi-am dat seama ca tot mai erau vreo 10 km pana la centrala de autobuze si nu mai voiam sa dau iar 150 pesos pe taxi, ca la venire. Ca aici nu era Uber :(. Asa ca am intrebat un nene la un magazin, de unde mi-am luat o sticla de electroliti, daca e vreun autobuz care merge unde am eu nevoie si mi-a zis sa-l iau pe cel albastru, pe care scrie Ixtapa. M-a costat 7 pesos. Dar tocmai imi cumparasem o sapca de 140. :d

Am ajuns in autogara la 14:15, dupa telefonul meu. Adica am zis sa ajung mai bine o ora mai devreme decat una mai tarziu. Si bineinteles, ceasul din autogara era 15:15.. Adica daca pierdeam autobuzul trebuia sa cumpar biletul din nou, doar ca imi zisesera de dimineata ca cel de la 16:40 si cel de la 17:40 erau deja pline.. si as fi ajuns inapoi la Guadalajara dupa miezul noptii.. Oricum 3 ore de Puerto Vallarta mi-au fost de ajuns, se vede deja un bronz pe maini, desi mi-am dat de doua ori pe gat si pe maini cu SPF30.

Am ajuns apoi pe la 21 la Hostel, m-a adus Uberul… pana am facut dus si mi-am organizat bagajul s-a facut 22. Si la 6:30 de dimineata, deja nu mai aveam somn.

Incepe sa-mi placa din ce in ce mai mult de Uber: stii pretul de la inceput, pe care ti-l opreste de pe card, deci nu mai te incurci cu bani, ca n-are rest ca n-are schimbat ca bla-bla, masinile sunt mai curate si mai fancy decat taxi, pretul e mai mic si cu ocazia asta vad si eu cum arata toate marcile de masini. :)) Iar soferul pe care l-am avut acum catre aeroport a fost de-a dreptul adorabil incat i-am lasat si bacsis.

Abia am trecut de jumatatea vacantei si deja m-a apucat nostalgia. Ii iubesc cum vorbesc ei intre ei si la radio cu limba si cu accentul asta.